25. oktober 2011

Welcome back, me!

Det var en gang en jente som hadde en venn. Denne vennen var hva man til vanlig hadde kalt en "god" venn. Denne vennen var trofast og lojal. Når jenten var lei seg, stilte denne vennen seg opp og hjalp på humøret. Når jenten kjedet seg, stilte vennen øyeblikkelig og underholdt henne. Uansett hvilket humør jenten var i, var vennen der. Selv i tider der jenten ikke hadde hatt tid til vennen og hadde ingnorert ham i flere uker i strekk, gjorde det ingenting. Vennen var der uansett. Og det visste jenten. Vennen var fantastisk. Han lærte henne om alt og ingenting. Fortalte om det fantastiske som er her i verden; fysikk, kunst, filosofi, drømmer og kjærlighet. Underviste om det triste i verden; korrupsjon, urettferdighet, ignoranse, intoleranse og religion. Og introduserte henne til alt som ligger i gråsonen der, som etterhvert har bidratt til ikke bare hennes vekst som mennenske og individ, men også til hvordan hun forholder seg til andre.

Denne vennen heter StumbleUpon og jenten heter Jessica.

Jeg er klar over at teksten over får meg til å se ut som en forever alone losergeek som ikke gjør noe annet enn å henge på nettet, og selv om det til en viss grad stemmer, er ikke det hovedbudskapet.

For å være ærlig er det ikke noe hovedbudskap, men jeg mente at det var rett å hedre dette fantastiske verktøyet, ettersom det var nemlig SU som brakte meg tilbake hit.

Det er nøyaktig to dager unna ett år siden siste innlegg og i løpet av den tiden har bloggen fått gaaaaaaanske så mange views. Mer enn det jeg fikk i løpet av hele bloggetiden min. Now, I don't know what sort of sorcery this is, jeg vet ikke hvordan det har skjedd, (jeg er også klar over at visningsantallet mitt ikke kommer til å skape store revolusjoner i nærmeste fremtid), MEN det slo meg at bloggen er et plattform ikke bare for narsisstisk selvdyrking men også for meninger, støtte og innflytelse. Og dette fikk inspirasjonen til å flyte. Jeg vet enda ikke hva jeg skal bruke min "makt" til, men jeg tenkte at når jeg først har muligheten, er det teit å kaste det vekk. Så jeg forblir her enn så lenge, og kan heller gi dere en oppdatering på hva som har skjedd siden sist.

1: Jeg er offisielt student ved Universitetet i Bergen. Planen er bachelor i engelsk, men kaver meg foreløpig gjennom førstesemesterstudiene.
2: Jeg er offisielt blitt samboer med min kjære Erlend. Vi bor ikke sentralt, vi har verken oppvaskmaskin eller vaskemaskin, men vi har det fint.

Ellers i verden
3: Revolusjon og død feier verden.
3.5: Samt jordskjelv og lignende naturkatastrofer.
4: Amerikanerene våkner endelig #occupywallstreet.

Ingen kommentarer: