20. september 2010

Noen ting om i dag

+ I dag er den første fine høstkvelden her i Bergen.
Himmelen er helt klar og luften biter litt i halsen når man trekker inn. Gatene er tørre, men bilene og bosspannene har en tynt lag med dugg. Månen er full og lyser opp hele himmelen og skinner i Nordåsvannet. Gatene er tørre og bladene i veikanten er sprø. Stjerner skimrer hvor enn man ser og den fine høstlukten begynner å komme frem. Jeg liker høst.

+ I dag var det utrolig behagelig å jobbe.
Kanskje ukjent for noen; jeg har fått jobb i en kafe i Lagunen Storsenter. I det siste har det vært ganske travelt og jeg har blitt helt utslitt av det. Jeg er vant til å sitte på skolen i åtte timer hver dag og overgangen til å stå på beina, å løpe rundt i åtte timer har vært slitsom. Men dagen i dag har vært deilig. Det har tydeligvis vært en del kunder ettersom omtrent all den påsmurte maten var vekke da jeg var ferdig med skiftet mitt, men det har ikke vært noe stress i det hele tatt. Jeg har alltid gjort på noe, men vi hadde hele tiden kontroll og oversikt over bord som måtte ryddes, glass og bestikk som måtte vaskes (det er alltid glass og bestikk som går tomt først og det er det som tar lengst tid å vaske) og kunder som venter på kaffe og/eller mat. Og tiden har gått ca tre ganger fortere enn de siste dagene som for eksempel lørdag der vi løp konstant.

+ I dag har Trude for første og siste gang i sitt liv tyveårsdag.
Det førte til åpent hus og jeg dro til henne med Karoline. Der traff jeg på venner fra Toneheim og andre folk jeg ikke har truffet før. Jeg spilte Wii for første gang i mitt liv, jeg drakk kaffe og baileys og hjalp til med å bake muffins. Jeg hadde ikke sett Trude på år og dag så det var KOSELIG, KOSELIG.

+ Erlend har dratt til siviltjenestestedet Dillingsøy og er helt alene på hele stedet. Hehe heldiggris.

+ Jeg er glad.

Ingen kommentarer: