15. september 2010

Mine 2 mest random øyeblikk

+ Den gangen jeg traff på Bjørn Eidsvåg på kunstmuseum i New York
Jeg gikk i niendeklasse og min gode venninne hadde flyttet til Rhode Island for et år. Det var høstferie og familien var på besøk hos familien HJ. Vi hadde alle sammen tatt oss en tur til New York i noen dager og vi dro til Guggenheim kunstmuseet. Vi gikk rundt og så på bilder og slikt og hadde det ganske koselig da vi plutselig treffer på en mann. Jeg syntes han så kjent ut, men jeg greide ikke plassere ham. Jeg tenkte han kanskje var faren til en venninne av meg eller noe. Det var ikke nok plass for oss å passere hverandre, men han stod til en side og lot oss slippe forbi. Moren til Ingeborg sier "Nei, er du her?" og han stopper opp, sannsynligvis overrasket at vi var norske. Han smiler og forteller at han er i NYC for å dra på Paul McCartney konsert. Vi får selvsagt autograf og våre småsøsken følger etter ham resten av besøket i Guggenheim.

+ Den gangen Anniken og jeg traff på Kristopher Schau på kosmetikkbutikk i London
Det var i november i fjor og jeg var på tur til London med koret. Vi hadde en konsert i en kirke og i pausen stakk Anniken og jeg til butikken for å kjøpe en hårbørste, merkelig nok. Vi tusler rundt i butikken og jeg samler sammen varene jeg skal ha; en hårbørste, litt sminke og noe tyggis og sprudlevann tror jeg. På vei til kassene går det en mann forbi som lignet noe helt sinnsykt på Kristopher Schau, men siden han var så høy så tenkte jeg at det sikkert ikke var ham. Jeg visste ikke at han virkelig er så jævlig høy, så jeg tenkte ikke mer på det. Etter å ha betalt, når vi går over veien tilbake til kirken, nevner jeg til Anniken at jeg så en KS lookalike, men at han var så sykt høy. Anniken bryter ut "MEN HAN ER JO HØY!". Vi går tilbake til butikken for å undersøke og riktig nok snakker han og gjengen han er med norsk. "Kristopher..?" spør Anniken forsiktig når de er på vei ut av butikken. Gjengen snur seg tydelig overrasket og vi slår an en samtale. Viser seg at de hadde en konsert rett rundt hjørnet. Vi ble invitert og vi dro sammen med Julie og drakk sammen med de resten av kvelden. Ikke nok med det, men de bodde på samme hostell som jentene. Random.

Ingen kommentarer: